Najlepsze sposoby na pozycjonowanie organiczne strony

Najlepsze sposoby na pozycjonowanie organiczne strony

Udostępnij ten post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Co to jest pozycjonowanie organiczne strony wyjaśniliśmy w tym artykule. Jakie zatem są najlepsze sposoby na pozycjonowanie organiczne strony internetowej ? Zaraz wszystko wyjaśnimy, ale zacznijmy od początku.

Reklama to podstawowy element prowadzenia każdego rodzaju biznesu. Każdy przedsiębiorca, twórca danej marki musi się reklamować, aby dotrzeć do nowych klientów i promować swoje produkty lub usługi. Jeżeli prowadzisz biznes online niezależnie od jego charakteru i formatu, musisz wiedzieć, że istnieje bezpłatna forma reklamy w postaci wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarki Google. Jak to zrobić ? To wcale nie jest trudne, lecz wymaga konsekwencji i długofalowej pracy.

Najpopularniejsze globalnie wyszukiwarki takie jak Google, pozycjonują witryny internetowe według złożonych algorytmów, które mają na celu określenie, które witryny są najbardziej odpowiednie dla określonych wyszukiwanych haseł przez użytkownika.

Poświęcenie czasu i wysiłku na optymalizację strony internetowej pod kątem odpowiednich wyszukiwanych fraz może spowodować, że zostaniesz bezpłatnie nagrodzony wysokimi pozycjami w wyszukiwarce Google względem tych fraz. Większość użytkowników Internetu w dużym stopniu polega na tych rankingach. Internauci zazwyczaj przeglądają tylko pierwsze strony wyników. A jak jest w Twoim przypadku ? Na której stronie średnio kończysz swoje poszukiwania ? Mamy nadzieję, że teraz rozumiesz, jak ważna jest wysoka pozycja w rankingach Google.

 

Najlepsze sposoby na pozycjonowanie organiczne strony

 

Najłatwiejszym sposobem na optymalizację witryny jest zatrudnienie specjalisty SEO, który wykona tę pracę dla Ciebie. Rzeczywistość SEO jest dynamiczna, złożona i stale się rozwija, co utrudnia większości właścicieli firm, którzy nie specjalizują się w SEO nadążyć za zmianami w tej branży. To kluczowy i obiektywny argument i nie autoreklama. Właściciele firm, którzy próbują samodzielnie zoptymalizować swoją witrynę, mogą mieć trudności z nadążaniem za konkurentami, którzy zatrudniają konsultanta SEO. Należy pamiętać, że optymalizacja strony to proces bardzo złożony, który trwa w czasie, w zależności od charakteru i formatu naszej strony internetowej. Jeżeli jednak jesteś zdeterminowany, aby przeprowadzać optymalizację samodzielnie, poniżej dostarczymy Ci kluczowych informacji.

 

Jakie są najlepsze sposoby na pozycjonowanie organiczne strony ?

 

Gęstość słów kluczowych

Gęstość słów kluczowych (keyword density) odnosi się do tego, ile razy dane słowo kluczowe / fraza jest używana w treści Twojej witryny. Teoria stojąca za tą koncepcją jest taka, że strony, które często używają fraz kluczowych są w skrócie przyjaźnie odczytywane przez roboty Google i w konsekwencji trafne dla tego słowa kluczowego. W tym miejscu postawimy wykrzyknik ! Nadużywanie słów kluczowych jest z drugiej strony naganne i może skutkować karami dla witryny, jeśli roboty Google uznają, że słowa kluczowe nie są używane w odpowiedni sposób i mają charakter SPAM-u. Nie istnieje regulamin i instrukcja jaką liczbę słów / fraz kluczowych mamy zastosować. Mamy jednak do tego własną teorię, którą przedstawiamy poniżej.

Wybrałeś dowolną frazę kluczową i napisałeś tekst do 600 słów

  • Zawrzyj frazę kluczową w nagłówku H1 (tytuł)
  • Zawrzyj frazę kluczową w podtytule H2
  • Zawrzyj frazę kluczową w treści tekstu 3-4 razy.

 

Teksty minimum 600 słów

Publikowanie merytorycznych tekstów jest istotne nie tylko z perspektywy atrakcyjności samej witryny internetowej, lecz również jej pozycjonowania. Krótkie teksty nie dają żadnej możliwości umieszczenia odpowiedniej ilości słów kluczowych i zachowania keyword density, czyli wspomnianej powyżej gęstości słów kluczowych. Zadbaj o merytorykę  publikowanych tekstów. Teksty powyżej 600 słów mają większą szansę na top pozycję w wyszukiwarce Google.

 

Meta tytuły i opisy

O meta tytułach i opisach pisaliśmy już w tym artykule. Meta tytuły i opisy to treści, które wyświetlają się użytkownikowi w wynikach wyszukiwarki Google. Przykład poniżej.

Meta tytuły i opisy

W przypadku dodawania meta tytułów i opisów istotne jest zawarcie kluczowej frazy, która pojawia się w nagłówku H1, podtytule H2 i w treści (według przykładu, który został przedstawiony powyżej w akapicie „gęstość słów kluczowych”. Pod żadnym pozorem nie zamieszczaj fraz kluczowych, które nie są związane docelowo z treścią i nie występują w tekście.

 

Atrybut ALT dla plików multimedialnych

Nie ignoruj dodawanych na serwer plików multimedialnych. Pamiętaj, że zdjęcia i grafiki mają „swoje życie” w Internecie. Co to jest atrybut alt ? Atrybut Alt w języku HTML to znacznik, który używa się do opisywania zawartości plików graficznych. Oznaczając tym opisem np. fotografię, dostarczasz wyszukiwarce precyzyjnych informacji o tematyce pliku. Każdy plik multimedialny powinien posiadać opis alternatywny. Istotne jest również właściwe tytułowanie plików i ich zapis. Ponadto, jeżeli wrzucasz zdjęcie pod nagłówkiem H1, który jest o treści np. pies przyjaciel człowieka, to należałoby tak samo zatytułować plik i dodać taki sam atrybut ALT.

Przykład

Wrzucasz na serwer zdjęcie swojego psa. Nagłowek H1 jest o treści – Owczarek Niemiecki najlepszy przyjaciel człowieka.

  • upewnij się, że plik został zapisany jako „Owczarek Niemiecki najlepszy przyjaciel człowieka”
  • upewnij się, że do wrzuconego pliku został dodany atrybut ALT o tej samej treści

 

Atrybut ALT dla plików multimedialnych

Kompresja plików multimedialnych

Zapewne domyślasz się jak wolno ładuję się przeciążona plikami strona internetowa. Kompresja plików multimedialnych to istotny element optymalizacji strony internetowej. Szybkość ładowania się witryny internetowej to jeden z X elementów, które roboty Google przetwarzają w procesie indeksowania. WordPress CMS dostarcza szereg dodatków w postaci wtyczek, które zautomatyzują kompresję wszystkich plików multimedialnych wrzucanych na serwer. Warto posiadać wtyczkę, która konwertuję pliki png/jpeg na format WebP, czyli format najbardziej przyjazny Google.

 

Test PageSpeed Insights – Google Developers

Zawsze polecamy wykonanie szeregu testów za pośrednictwem tej aplikacji. Jak sama nazwa wskazuje, jest to autorska aplikacja Google, która bada szybkość ładowania się treści na naszej stronie internetowej. Za pośrednictwem wygenerowanego audytu mamy możliwość poprawy błędów w kodzie strony (jeżeli zachodzą takie okoliczności) i wykonania szeregu innych działań według wygenerowanego raportu.

 

Backlinks – linki zwrotne

Linki zwrotne są dzisiaj niezbędnym narzędziem stosowanym w ramach SEO. Co to są backlinks – linki zwrotne ? Link zwrotny do np. adres URL Twojej strony internetowej, który został zamieszczony na innej stronie internetowej. Wartościowe linki zwrotne przyjmują postać dofollow. W systemie CMS WordPress każdy link dodany ma domyślnie postać dofollow.

Przykład oznaczenia backlinka w kodzie strony: < a href=”adres strony” > anchor < /a >

Linki zwrotne mają ogromny wpływ na popularność i pozycjonowanie Twojej strony internetowej. Stosując je należy zachować umiar. Niewłaściwie prowadzony proces budowania backlinków może skutkować nałożeniem surowych kar ze strony Google, a nawet prowadzić do marginalizacji i wykluczenia Twojej domeny. Zbyt wysoki i nienaturalny przyrost hiperłączy może być karany przez Google. Możesz spotkać się z ofertami backlinków napopularnych aukcjach i krajowych serwisach ogłoszeniowych. Ogłoszeniodawcy za stosunkowo niewielkie pieniądze (50-200 zł) oferują nawet do kilkudziesięciu tysięcy backlinków. Zdecydowanie odradzamy korzystać z takich ofert, jeżeli chcesz, aby Twoja domena dalej „żyła”.

 

Staż witryny internetowej

Wyszukiwarka Google ceni cierpliwych, a precyzując tę tezę – domeny z długim stażem. Strony internetowe z długim stażem są premiowane przez roboty Google. Wykonuj regularnie pracę na swojej stronie internetowej, a jej owoce przyjdą z czasem.

 

Podsumowanie

Pozycjonowanie organiczne jest warte zaangażowania, a przede wszystkim pochylenia się nad tą tematyką. W przypadku stron dynamicznych typu blog, czy sklep internetowy jest to proces długofalowy i opiera się na regularnych działaniach wokół optymalizacji SEO. Ciężka praca i regularność pozwoli dostrzec szybko efekty. Czasami jest to kwestia tygodni, a czasami długich miesięcy. Wiemy jednak, że warto.

Mamy nadzieję, że nasze najlepsze sposoby na pozycjonowanie organiczne strony poszerzyły Twoją wiedzę. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania. Nie wahaj się skontaktować i kliknąć TUTAJ.

 

 

Dołącz do newslettera

Dostarczymy Ci ciekawe i merytoryczne treści

Odkryj więcej treści

znaczenie javascript
Strony Internetowe

Znaczenie JavaScript

Pierwsza strona internetowa została uruchomiona w 1990 roku będąc efektem projektu o nazwie The Project. Jak w skrócie prezentuję się

Stawiasz na rozwój ?

Skorzystaj z naszych usług i rozwijaj się dzięki współpracy z FIKKU Agencja Kreatywna.

FIKKU Agencja Kreatywna