Co to jest pozycjonowanie organiczne strony i płatne ?
Według raportu Digital 2000 opublikowanego przy współpracy z Hootsuite w 2020 r. ponad 4,5 miliarda ludzi na świecie korzystało z Internetu. Jesteśmy przekonani, że każdy z tych użytkowników ma wiedzę czym jest marka Google i jej wyszukiwarka. Wyniki wyszukiwania Google można podzielić na organiczne tzw. naturalne oraz płatne. Co to jest pozycjonowanie organiczne strony i płatne ? Wyjaśniamy już poniżej.
Co to jest pozycjonowanie organiczne ?
Pozycjonowanie organiczne to naturalne działania prowadzone przez administratorów strony, które polegają na optymalizacji kodu strony internetowej, treści oraz innych pobocznych działaniach takich jak backlinks, czyli budowanie systemu linkowego – o tym za chwilę.
Pozycjonowanie organiczne to szereg działań, które administratorzy wykonują:
- wewnątrz witryny internetowej
- poza witryną internetową
Działania wewnątrz witryny internetowej
- Optymalizacja kodu strony internetowej
Są to modyfikacje, których zazwyczaj użytkownik naszej strony www nie dostrzega „gołym okiem”. Wskazane prace odbywają się głównie na tzw. back-end. Ciekawym, skutecznym i zarazem bezpłatnym narzędziem prześwietlającym naszą stronę internetową jest PageSpeed Insights by Google Developers. Jest to narzędzie co prawda stworzone do pomiaru prędkości naszej strony, ale przecież szybkość ładowania się treści na naszej stronie jest związana z kodem naszej strony internetowej. W kontekście prędkości ładowania się treści, jest to jeden z kluczowych aspektów, które należy wziąć sobie do serca w procesie optymalizacji naszej strony. Poprawia to nie tylko doświadczenia użytkownika (user experience), ale i również ma wpływ na roboty Google indeksujące naszą stronę.
- Wartościowe meta tytuły i opisy
Meta tytuł to najprościej mówiąc nagłówek, który wyświetla się użytkownikowi w wyszukiwarce Google. Meta opis to tekst, który jest umiejscowiony poniżej. Zdefiniuj indywidualnie dla każdej strony/podstrony bogate w treści SEO tytuły i opisy. W tym punkcie należy podkreślić, że meta tytuł i opis musi odpowiadać treści zawartej na danej stronie/podstronie. Pod żadnym pozorem nie należy sztucznie „upychać” słów kluczowych bez pokrycia. Tego typu praktyki są surowo karane przez roboty Google w procesie indeksowania.
- SEO treści
Prawdziwą wartością każdej strony www są treści. Zadbaj o jakość i odpowiednią ilość słów dla każdej podstrony, czy wpisu blogowego. Korzystaj z profesjonalnych do tego narzędzi, które dostarczą Ci niezbędne informacje jakie frazy kluczowe powinieneś zawrzeć, aby użytkownicy mogli Cię odnaleźć w sieci. To nie jest proste zadanie, dlatego z pomocą przychodzimy my.
Działania poza witryną internetową
- Backlinks – linki zwrotne
Backlink to najprościej tłumacząc odnośnik umieszczony w treści innej strony internetowej, przenoszący użytkownika na Twoją stronę www. Może to być artykuł sponsorowany na temat Twojej działalności, który posiada w swojej treści ukryte, ale aktywne hiperłącza z atrybutem dofollow. Polityka budowania linków zwrotnych jest istotna w relacji z zaufanymi domenami, których wartość i ranga w oczach Google jest wysoka.
Przykład oznaczenia backlinka w kodzie strony: < a href=”adres strony” > anchor < /a >
Dlaczego pozycjonowanie organiczne jest tak istotne ?
Wyobrażasz sobie życie bez Internetu? Przypuszczamy, że nie. Miliony użytkowników każdego dnia szukają w sieci odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Dlaczego pozycjonowanie organiczne jest tak istotne i nie należy pod żadnym pozorem tego zaniedbać ?
- Wysoka widoczność w Google
- Tworzy naturalny ruch na Twojej witrynie internetowej
- Buduję popularność witryny i rangę
- Witryna regularnie pozyskuje cennych użytkowników
- Niski koszt pozyskania użytkownika
- Inwestycja długoterminowa, warta zaangażowania i poświęconego czasu
Co to jest pozycjonowanie płatne ?
Ktoś kiedyś powiedział – płacę i wymagam. Tak również jest w przypadku pozycjonowania Google. Płacisz, aby Google umieścił dany adres URL wysoko w czołówce na pierwszej stronie. Wybierając pozycjonowanie płatne decydujemy się przeprowadzić tak zwaną kampanię Google AdWords.
Zasada jest prosta, im bardziej popularna jest fraza (np. modne ubrania), tym większe koszty organizator kampanii będzie musiał ponieść za każde kliknięcie użytkownika. Stawki Google są różne, od kilku złotych aż do kilkuset złotych za frazę – liczone od jednego kliknięcia.
Jakie są korzyści płatnego pozycjonowania ?
- Potencjalnie duże efekty w krótkim czasie
- Elastyczność i swoboda w zakresie indywidualnej strategii sprzedażowej/promocyjnej nastawionej na wybrany cel
Jakie są wady płatnego pozycjonowania ?
- Wysokie koszty
- Brak gwarancji osiągnięcia wyznaczonego celu
- Wymagana podstawowa wiedza
- Inwestycja krótkoterminowa (każda kampania rozpoczyna się i kończy – co do zasady)
Podsumowanie
Pozycjonowanie organiczne i płatne ma szereg zalet, ale niestety i wad. Jeżeli zależy Ci na szybkim efekcie przy minimum pracy, to postaw na płatną kampanię Google AdWords. Jeżeli jednak jesteś gotowy ciężko pracować, albo zlecić tę pracę specjalistom, to postaw na naturalne pozycjonowanie organiczne. Efekty nie pojawią się od razu, a pozycjonowanie organiczne może być długim procesem. Nie można również być pewnym efektów, bowiem nikt z nas nie zna tajemnic jak algorytmy Google określą wartość naszej witryny. Można być jednak pewnym, że jeżeli dokładamy wszelkich starań i pracujemy ciężko, to efekty zawsze dostrzeżemy – gwarantujemy.
Mamy nadzieję, że w tym artykule wyjaśniliśmy w sposób zrozumiały co to jest pozycjonowanie organiczne strony i pozycjonowanie płatne. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania. Nie wahaj się skontaktować i kliknąć TUTAJ 🙂